Parent-Teen Therapy for Executive Function Deficits and ADHD av Margaret H. Sibley
Produktbeskrivelse
Denne brukervennlige håndboken presenterer en banebrytende og veiledet tilnærming for å hjelpe ungdom med å overvinne de frustrerende organisasjons- og motivasjonsproblemene som følger med eksekutive funksjonsvansker og ADHD. Den støttende metoden STAND (Supporting Teens' Autonomy Daily) benytter seg av motivasjonsintervju (MI) for å engasjere både ungdommene og deres foreldre i å utvikle nødvendige kompensatoriske ferdigheter innen organisering, tidsstyring og planlegging. Foreldreopplæringskomponentene reduserer familiære konflikter og gir foreldrene verktøy til å støtte barnas uavhengighet. Boken inneholder klare arbeidsark og vurderingsskalaer, samt et stort format som gjør det enkelt å kopiere. Kjøpere får også tilgang til en nettside hvor de kan laste ned og skrive ut alle 45 reproduksjonsverktøyene.