Participatory Culture in a Networked Era av Henry Jenkins, Mizuko Ito, danah boyd
Produktbeskrivelse
I løpet av de siste tjue årene har både forståelsen og praksisen av deltakende kultur blitt omformet av de nye mulighetene som digital, nettverksbasert og mobil teknologi gir. Denne spennende boken utforsker denne transformative prosessen ved å samle tre ledende skikkelser i en samtale. Jenkins, Ito og boyd undersøker hvordan våre personlige og profesjonelle liv påvirkes av interaksjoner med og rundt nye medier. Forfatterne understreker de sosiale og kulturelle kontekstene for deltakelse, og beskriver prosessen med diversifisering og mainstreaming som har omformet deltakende kultur. De argumenterer for et skifte fra individuell personlig uttrykk til en etikk av «å gjøre det sammen» i tillegg til «å gjøre det selv». "Participatory Culture in a Networked Era" vil være av interesse for studenter og forskere innen digital medier og deres påvirkning på samfunnet, og vil engasjere leserne i en bredere dialog og samtale om egne deltakelsespraksiser.