»Party Lines« av Ed Gillett er en banebrytende historie om UKs danse-musikkultur, som spenner fra de ulovlige reggae blues-dansene og frie festivalene med acid-rock på 1970-tallet, til den ecstasy-drevne andre sommeren av kjærlighet i 1988, og videre til den stadig mer kommersialiserte danse-musikkulturen i etterkant av Covid-19. Denne fengslende fortellingen utforsker den sentrale rollen danse-musikken har hatt i de sosiale, politiske og økonomiske omveltningene som har formet moderne Storbritannia. Boken belyser viktoriansk moral under Thatcher-årene, de omfattende restriksjonene fra Criminal Justice Act i 1994, samt oppblomstringen av ulovlige raves under pandemien. Gjennom et tydelig og dyptgående perspektiv skildrer «Party Lines» en vedvarende konflikt mellom den revolusjonære kraften av fellesskapslyd og de reaksjonære impulsene fra den britiske eliten – alt sammen satt i scener fra kjellerklubber, forlatte lagerbygninger og solfylte jordbruksfelt.