Med utgangspunkt i det illegale reggae-blues danser og syre-rock festivaler på 1970-tallet, dekker "Party Lines" av Ed Gillett en omfattende historie om britisk dansemusikk. Boken tar leseren med på en fascinerende reise fra den ecstasy-fylte 'Second Summer of Love' i 1988, helt frem til den stadig mer kommersialiserte danse musikkulturen i etterkant av Covid-19-pandemien. Gjennom sitt omfattende narrativ utforsker Gillett musikkens avgjørende rolle i de sosiale, politiske og økonomiske endringene som har formet det moderne Storbritannia. Boken gransker hvordan viktoriansk moral opplevd under Thatcher-årene og de omfattende restriksjonene fra Criminal Justice Act i 1994 har påvirket dansemusikkens utvikling. I tillegg belyser den gjenoppblomstringen av illegale raves under pandemien, og skildrer et pågående konfliktforhold mellom den revolusjonerende kraften av felles lydopplevelser og de reaksjonære impulsene fra den britiske eliten. Med storslåtte beskrivelser og en dyp, engasjerende tilnærming, gir "Party Lines" en innsiktsfull og gripende fremstilling av musikkens innflytelse på samfunnets dynamikk.