Få en dypere forståelse av grunnleggende økonomiske konsepter anvendt på forretningsverdenen. Denne boken er spesielt tilpasset studenter som følger en bachelor- eller diplomutdanning innen business eller ledelse, og som tar et kortkurs eller en modul som inkluderer økonomi. Teksten dekker de kjerneøkonomiske prinsippene som er nødvendige for enhver forretningsstudent, samt flere forretningsrelaterte emner som ofte ikke tas opp i en innføringsbok i økonomi, slik som forretningsmiljø, organisering og strategi. Boken er skrevet på en klar og lettfattelig måte, uten fagspråk, og hver kapittel inkluderer aktuelle eksempler, nyhetsartikler og case-studier fra virkelige bedrifter for å illustrere og forklare viktige økonomiske konsepter. I tillegg finner du aktiviteter, spørsmål og nyttige oppsummeringer som hjelper deg med å sjekke din egen forståelse. Den oppdaterte utgaven tar innover seg nylige hendelser som har rystet forretningsverdenen, inkludert Covid-19-pandemien, Brexit, og den omfattende inflasjonen som først ble forårsaket av problemer i leverandørkjeden etter globale nedstengninger.