Få en dypere forståelse for og anvend de grunnleggende konseptene og teknikkene innen strategi med "Fundamentals of Strategy, 6. utgave". Denne utgaven tilbyr en kortfattet og lettfattelig introduksjon til de sentrale problemstillingene og teknikkene som ligger til grunn for strategisk tenkning, utviklet av forfatterteamet bak den markedsledende boken "Exploring Strategy". Den reviderte utgaven reflekterer moderne strategiske problemstillinger, med et økt fokus på forretningsøkosystemer, plattformer, hensikt og implementering av strategier. Hver kapittel inkluderer et mangfold av internasjonale eksempler fra ulike sektorer og industrier, inkludert oppstartsbedrifter, ideelle organisasjoner og multinasjonale selskaper. Case-studier på slutten av hvert kapittel gir ytterligere mulighet til å knytte teorier til virkelige scenarier. De ni kapitlene gir en tilgjengelig introduksjon til analyse av 'strategisk posisjon' og 'strategiske valg' som moderne organisasjoner står overfor. Temaer som utforskes inkluderer makro-miljø- og bransjeanalyse, strategisk kapasitet, interessenter og kultur, samt en diskusjon om forretningsstrategier.