Boken "International Business, 9. utgave" er den ideelle ressursen for å forstå kompleksiteten i den hurtig forandrende verden av internasjonal virksomhet. Denne utgaven er en omfattende samling av data, bevis, case-studier og de nyeste eksemplene som reflekterer realitetene ved ledelse av multinasjonale selskaper i en dynamisk global kontekst. Forfatterne knytter sammen sentrale teorier, metodologiske verktøy og analytiske rammeverk som gjør det mulig for leserne å kartlegge trender, lage spådommer og innta en beslutningstakerrolle i både næringsliv og myndigheter. Dette gir dem innsikt til å lede organisasjoner i et komplekst og globalt forretningsmiljø. Boken er godt egnet for både bachelor- og masterstudenter innen business, samt for praktiserende ledere. Den har et sterkt fokus på sosialt ansvarlige forretningsstrategier for multinasjonale selskaper og gir praktiske tilnærminger for hvordan man kan kombinere lønnsomhet med ansvarlighet, og bidra til inkludering og bærekraft. Et av bokens fremtredende trekk er dens tverrfaglige tilnærming, som gir et helhetlig perspektiv på utfordringene og mulighetene i den internasjonale handelsverdenen.