Boken “Logistics and Supply Chain Management” er Storbritannias bestselgende verk innen logistikk og forsyningskjedeledelse, med over 100 000 solgte eksemplarer. Denne oppdaterte femte utgaven fungerer som en tydelig veiledning til alle de sentrale temaene i en integrert tilnærming til forsyningskjeder. Gjennom nye og oppdaterte eksempler og casestudier, utforsker denne utgaven kritiske aspekter ved utvikling og ledelse av forsyningsnettverk som gjør det mulig for bedrifter å redusere kostnader og styrke kundeverdien. Blant de nye elementene i denne utgaven er to kapitler: 'Ruter til markedet', som tar for seg strategiske spørsmål rundt håndtering av flere distribusjonskanaler og de kostnadsmessige konsekvensene av å bruke alternative kanaler. Det andre kapittelet, 'Service Logistikk', undersøker hvordan overgangen fra å selge fysiske produkter til prestasjonsbasert salg påvirker logistikkledelsen, ettersom behovet for høyere nivåer av service og kundestøtte blir stadig viktigere.