Boken "Marketing Strategy and Competitive Positioning, 8th Edition" er et ideelt verktøy for deg som ønsker å utvikle en grundig forståelse av rigorøse markedsføringsstrategier fra utforming til implementering. Forfattet av Hooley, Nicoulaud, Rudd og Lee, tilbyr denne utgaven en dyp innsikt i hvordan man utvikler og implementerer en solid markedsføringsstrategi, samt oppnår en bærekraftig konkurranseposisjon. Dette er en uvurderlig ressurs for både bachelor- og masterstudenter som deltar i moduler relatert til markedsføringsstrategi, markedsføringsledelse og strategisk markedsføringsledelse. Ved å legge vekt på konkurranseposisjonering, som er kjernen i markedsføringsstrategi, gir boken en grundig diskusjon om prosessene innen markedsføring som fører til konkurransefortrinn i en forretningskontekst. Nøkkelpunktene inkluderer et fokus på to sentrale problemstillinger innenfor utforming av markedsføringsstrategi – identifisering av målmarkeder og skapelse av differensialfordeler. Boken legger også større vekt på konkurranse gjennom differensiering og kundekunnskap, noe som inkluderer perspektiver for nyetablerte virksomheter.