100 Things Every Designer Needs to Know About People
Produktbeskrivelse
Denne boken gir en essensiell veiledning for designere som ønsker å forstå hvordan psykologi og atferdsvitenskap kan anvendes i webdesign, brukeropplevelse (UX) og grafisk design. Susan M. Weinschenk, en ledende ekspert innen atferdsvitenskap og administrerende direktør i The Team W, Inc., kombinerer vitenskapelige prinsipper med praktiske eksempler som spenner fra skrifttype til nettinteraksjoner. Med denne boken får du verktøyene til å skape mer intuitive og engasjerende apper, programvare, nettsteder og produkter som er skreddersydd for måten folk tenker, bestemmer seg for og oppfører seg på. Boken svarer på sentrale spørsmål som: Hva fanger og holder oppmerksomheten? Hva gjør minner varige? Hva motiverer mennesker? Hvordan påvirker musikk følelser? Hvordan konstruerer man en beslutning? Hvilken linjelengde for tekst er best? Er noen skrifttyper bedre enn andre? Designers mål er å fremkalle reaksjoner fra folk, om det er å kjøpe noe, lese mer eller utføre en bestemt handling. Å designe uten å forstå hva som driver menneskelig atferd er som å utforske en ny by uten kart: resultatene vil bli uforutsigbare.