«Agile Game Development» av Clinton Keith er den ultimate guiden til en mer effektiv og personlig tilfredsstillende tilnærming til spillutvikling ved hjelp av Agile-metoder. Denne utgaven er nyskrevet for å reflektere over ti år med erfaringer og forbedringer. Spillutviklingsbransjen står overfor store utfordringer som overskredne budsjett, urealistiske tidsplaner, uhåndterlig kompleksitet, og krevende overtid. Det er ingen overraskelse at mange utviklingsstudioer sliter for å overleve i dagens marked. Heldigvis finnes det en løsning. Agile og Lean-metoder har revolusjonert utviklingen i spillindustrien. Clinton Keith, en erfaren spillutvikler og konsulent med over 25 års erfaring, viser i denne boken hvordan disse metodene effektivt kan anvendes på de unike utfordringene i moderne spillutvikling. Han har arbeidet med trening og coaching av hundrevis av spillutviklingsteam, og hans enestående ekspertise gjør ham i stand til å demonstrere hvordan team kan bruke praksisene fra Scrum og Kanban, tilpasset spesifikasjonene i spillutvikling, for å levere spill mer effektivt og raskt.