Siden utgivelsen for nesten ti år siden har "Elements of User Experience" blitt en uunnværlig referanse for web- og interaksjonsdesignere over hele verden, og den har definert de grunnleggende prinsippene innen praksisen. I denne oppdaterte og utvidede utgaven, som er trykt i farger, har Jesse James Garrett raffinert sine tanker om nettet. Han går utover skrivebordet og inkluderer også informasjon som er relevant for den plutselige veksten av mobile enheter og applikasjoner. Vellykket interaksjonsdesign krever mer enn bare å lage ren kode og stilige grafiske elementer. Det er også nødvendig å oppfylle strategiske mål samtidig som brukernes behov ivaretas. Selv det beste innholdet og den mest sofistikerte teknologien vil ikke bidra til å balansere disse målene uten en sammenhengende og konsekvent brukeropplevelse. Med så mange faktorer involvert—brukervennlighet, merkevareidentitet, informasjonsarkitektur og interaksjonsdesign—kan det å skape brukeropplevelsen være en overveldende oppgave. Denne nye utgaven gir innsikt og verktøy for å navigere i denne komplekse prosessen.