I mange år har det vært kjent at brukertesting kan forbedre produkter betydelig. Likevel er det sjelden man foretar slike tester, ettersom kostnadene for en brukervennlighetsekspert ofte varierer mellom 50 000 og 100 000 kroner per testrunde. I sin praktiske guide til brukertesting, som er en oppfølger til "Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability", presenterer Steve Krug en forenklet tilnærming som alle kan anvende på sine nettsider, applikasjoner eller andre produkter. Med sitt karakteristiske humoristiske preg og mye illustrert innhold, viser han hvordan man kan: * Teste enhver design, fra en skisse på en serviett til en fullt fungerende nettside eller applikasjon * Fokusere på å finne de mest kritiske problemene, siden ingen har tid eller ressurser til å løse dem alle * Løse de oppdagede problemene med hans 'minste du kan gjøre'-tilnærming. Krug oppfordrer til at man kan dedikere "en morgen i måneden" til testing og forbedringer, og derved effektivisere prosessen med å teste og forbedre produkter.