Vulkan Programming Guide er den definitive guiden og referansen for utviklere som ønsker å mestre den neste generasjonen av Vulkan™-spesifikasjonen for plattformsuavhengig grafikk. Vulkan representerer en betydelig forbedring av OpenGL-spesifikasjonen og gir applikasjoner direkte kontroll over GPU-akselerasjon, noe som resulterer i enestående ytelse og forutsigbarhet. Denne boka er en uvurderlig ressurs for erfarne grafikkprogrammerere i alle Vulkan-miljøer. Forfatteren Graham Sellers, med bidrag fra John Kessenich, tar leserne gjennom en rekke eksempler som forklarer den bærbare Vulkan API-en og det nye SPIR-V shaderspråket. Boken introduserer Vulkan og dens mål, samt de viktigste konseptene som danner grunnlaget for API-en, og viser et komplekst rendering-system som demonstrerer Vulkan sin unikhet og sterke kapasiteter. Her finner du grundig dekning av emner som tegning, minnehåndtering, tråding og compute shaders. Med dyp innsikt og detaljert veiledning tilbyr denne guiden en komplett forståelse for utviklere som ønsker å utnytte Vulkan til sitt fulle potensial.