Pedagogical Experiments in Architecture for a Changing Climate
Produktbeskrivelse
Boken "Pedagogical Experiments in Architecture for a Changing Climate" presenterer en rekke pedagogiske eksperimenter som oversetter klimavitenskap, miljøhumanisme, materialforskning og økologiske praksiser inn i arkitekturens læreplan. Den skaper en balanse mellom vitenskap og humaniora, og belyser nylige pedagogiske eksperimenter fra anerkjente utdannere, samtidig som den undersøker designerens rolle mellom vitenskap og spekulasjon i møte med klimausikkerhet. Undervisningseksperimentene deles inn i fire seksjoner: Abstraksjon, Organisering, Bygging og Fortelling. Disse seksjonene fremhever sentrale aspekter av arkitektenes utdanning, og hvordan lærere kan tilby både fundamentale ferdigheter og konstruktiv kompetanse, samtidig som de vekker miljømessig bevissthet. Kapitlene tar for seg emner som en ustabil hydrosfære, vanninfrastruktur, gjenbruk av materialer, metoder for demontering og tilpasningsdyktig gjenbruk, samt utviklingen av nye estetiske kategorier knyttet til klimaendringer. I tillegg implementeres muntlige historier om bygging, blant mange andre temaer.