Boken "Pedagogikk og hjernen" av Fride Flobakk-Sitter tar for seg den fascinerende og komplekse sammenhengen mellom pedagogikk og nevrovitenskap. Hvorvidt høyre og venstre hjernehalvdel bør undervises ulikt, eller om barna blir smartere av å spille Mozart, belyses i lys av ny forskning som avkrefter flere utbredte myter. I denne boka får leseren en grundig oversikt over den nyeste forskningen innen pedagogisk nevrovitenskap, hvor en rekke populære antakelser fra media og den «hjernebaserte» læringsindustrien avdekkes og kritiseres. "Pedagogikk og hjernen" gir nye perspektiver på hvordan barn lærer og utvikler seg, og er derfor en viktig ressurs for studenter, lærere i barnehager og skoler, pedagoger og alle som ønsker å forstå læringsprosessen bedre. Fride Flobakk-Sitter, postdoktor ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved NTNU, har omfattende erfaring innen forskning på pedagogisk nevrovitenskap siden 2010, blant annet fra sitt arbeid ved Centre for Mind and Brain in Educational and Social Contexts (Mbesc) ved universitetet i Bristol. Denne boken er et must for alle som er interessert i hvordan hjernen fungerer og hvilken betydning dette har for læring.