Sdkfz 251 halvbilen var et av de mest allsidige pansrede kjøretøyene som ble produsert av begge sider under andre verdenskrig. Designet av selskapet Hannoversche Maschinenbau AG, eller Hanomag, ble det laget over 15 000 enheter som senere ble utviklet i tjue-tre ulike varianter. Disse variantene tjente ikke bare som persontransportkjøretøy, men også som kommandokjøretøy, mobile rakettskyts, pansrede ambulanser og broleggere. I sin debutbok i LandCraft-serien undersøker Dennis Oliver Sdkfz 251-varianter bevæpnet med 7,5 cm kanon. Opprinnelig ble disse brukt som infanteristøtte og rekognoseringshalvbiler, men med Hitlers desperate behov for å bevæpne så mange kjøretøy som mulig med anti-tankvåpen, ble de senere også brukt som tankjegere. Gjennom bruk av offisiell dokumentasjon og enheterhistories undersøker Dennis de formasjonene som opererte disse velrenommerte kjøretøyene. Boken inneholder arkivbilder og omfattende forskede fargeillustrasjoner som analyserer markeringene, kamuflasjen og de tekniske aspektene ved Sdkfz 251.