Good Business: Leadership, Flow, and the Making of Meaning
Produktbeskrivelse
Siden Mihaly Csikszentmihalyi ga ut den banebrytende boken 'Flow' for over et tiår siden, har ledere som Tony Blair og tidligere president Bill Clinton, samt innflytelsesrike idrettsfigurer som Super Bowl-mestertrener Jimmy Johnson, blitt inspirert av verket. I dagens ustabile næringsliv er det i ferd med å utvikle seg et nytt forretningsparadigme. Mens mange administrerende direktører blir avslørt for sin grådighet, er det virkelig visjonære ledere som demonstrerer troen på mål som gagner både dem selv og samfunnet. De forstår at det er deres visjon og 'sjel' som tiltrekker lojale ansatte som er villige til å gå lenger enn det som vanligvis kreves i en bedriftsverden. Samtidig innser deres ansatte det samme: selv om 80 prosent av voksne hevder at de ville jobbet selv om de ikke måtte, klarer de fleste knapt å vente med å forlate jobbene sine for å komme hjem. 'Good Business' tar utgangspunkt i at vi lever i en tid der forretning og arbeid har erstattet religion og politikk som sentrale krefter i det moderne liv. Boken avdekker hvordan forretningsledere navigerer i dette komplekse landskapet og hva som virkelig driver dem til suksess.