I "Deep Purpose" tar den fremstående Harvard Business School-professoren Ranjay Gulati leserne med inn i noen av verdens mest formålsbevisste selskaper for å avdekke hemmelighetene bak deres suksess. I en tid der mange stiller spørsmål ved betydningen av bedriftens formål, presenterer Gulati innblikk som er både tankevekkende og praktiske. Boken belyser hvordan selskaper kan redefinere sin rolle i samfunnet, gjenvinne tillit, og styrke sin operasjonelle legitimitet. Med anbefalinger fra prominente stemmer som Arianna Huffington, grunnlegger og administrerende direktør i Thrive Global, og Adam Grant, bestselgende forfatter av "Think Again", adresserer "Deep Purpose" kritiske diskusjoner om bærekraft og ansvarlig virksomhet. Paul Polman, tidligere administrerende direktør i Unilever, fremhever nødvendigheten av disse samtalene i dagens samfunn. "Deep Purpose" ble også anerkjent som en av de beste nye ledelsesbøkene av Thinkers50 i 2022. Dette er en essensiell lesning for enhver som ønsker å inspireres til å bygge mer bærekraftige organisasjoner.