Månedens bok hos FT BUSINESS! 'How to Be Strategic' er en omfattende, konsis og praktisk guide som vil hjelpe enhver, uansett situasjon, med å utvikle strategisk tenking. Tiffani Bova, Chief Growth Evangelist hos Salesforce og bestselgende forfatter av 'Growth IQ', beskriver boken som essensiell for alle som står overfor komplekse og viktige utfordringer. Richard Rumelt, forfatteren av 'Good Strategy, Bad Strategy', anbefaler boken på det sterkeste, og understreker hvordan den gir mange nyttige innspill for å navigere gjennom vanskelige problemstillinger. Å være strategisk er en kritisk ferdighet som gjør det lettere å løse problemer i hverdagen, samtidig som man bevarer blikket på langsiktige mål, forutse muligheter og redusere trusler. Med nesten 20 års erfaring innen strategisk tenkning for toppledere i anerkjente selskaper verden over, tilbyr Fred Pelard i 'How to Be Strategic' en lettfattelig og grundig innføring i strategisk tenkning i enhver sammenheng. Boken inneholder 12 smart illustrerte, handlingsorienterte prinsipper som gir leseren verktøyene de trenger for å utvikle sitt strategiske perspektiv.