Ken Segall gir leserne en unik innsikt i hvordan enkelhet har vært en nøkkelkomponent i Apples suksess i sin bok 'Insanely Simple'. I boken belyser han hvordan Steve Jobs betraktet enkelhet ikke bare som et designprinsipp, men som en nærmest religiøs tro og et strategisk våpen. Denne besettelsen med enkelhet er det som skiller Apple fra andre teknologiselskaper og har vært avgjørende for selskapets imponerende gjenoppretting fra økonomisk ustabilitet i 1997 til å bli verdens mest verdifulle selskap i 2011. Segall utforsker hvordan enkelhet påvirker måten Apple er organisert på, hvordan produkter designes, og hvordan selskapet kommuniserer med sine kunder. Ved å overvinne kompleksitet har Apple klart å opprettholde sin bemerkelsesverdige utvikling. Som kreativ leder bidro Ken Segall vesentlig til Apples renessanse, blant annet gjennom ikoniske kampanjer som 'Think Different' og ved å gi iMac sitt navn. 'Insanely Simple' gir en insider-utsikt til Jobs' verden og avdekker ti elementer av enkelhet som har vært essensielle for Apples suksess - prinsipper som også kan anvendes i din egen organisasjon for å oppnå større effektivitet.