Tomme hyller, køer ved bensinstasjoner og energimangel: kriser som er mer kjente for de som levde gjennom 1960- og 1970-tallet, har nå blitt en realitet for mange. Global frakt er strammet inn, containere ligger urørt ved kaiene, og forsyningsmangel driver opp inflasjonen, noe som øker kostnadene for forbrukerprodukter fra melk til biler til byggevarer. I boken "Sold Out" gir James Rickards en grundig forklaring på hvorfor hyllene er tomme, hvem som har brutt forsyningskjeden, og hvorfor mangel på varer vil fortsette. Rickards analyserer historien og strukturen i næringslivet globalt for å gi leserne et innblikk i hva som virkelig skjer, og hva de kan gjøre for å dempe de verste konsekvensene av det som kommer. Med sin økonomiske ekspertise argumenterer han for at både forbrukere og investorer må være smidige for å komme gjennom denne uvanlige situasjonen på en god måte. Heldigvis er Rickards her for å tilby verktøyene leserne trenger for å se fremover, overvåke viktige trender og beskytte seg mot risiko.