Den kreative økonomien er en av de raskest voksende sektorene i verden. I en tid hvor selskaper er på jakt etter innovative mennesker og flere av oss ønsker å lage, kjøpe, selge og dele kreative produkter, stilles spørsmålet: Hvordan kan man omgjøre kreativitet til økonomisk gevinst? I denne nyutgitte utgaven av sin anerkjente bok, gir den ledende kreative eksperten John Howkins en grundig innsikt i hva kreativitet egentlig er, hvordan den blomstrer og hvordan den utvikles i den digitale tidsalder. Howkins presenterer sine essensielle regler for suksess, som inkluderer: Skap din egen identitet. Vær unik. Ta eierskap til dine ideer. Få forståelse for opphavsrett, patenter og immaterielle rettigheter. Behandle det virtuelle som om det er ekte – og omvendt. Fortsett å lære: låne, gjenoppfinne og resirkulere. Vit når det er på tide å bryte reglene. Enten det gjelder film, mote, programvare eller fortellinger, viser boka hvordan man kan omdanne ideer til verdifulle ressurser, slik at hvem som helst kan gjøre kreativitet lønnsomt.