I 'The Effortless Experience' utforsker Matthew Dixon, bestselgende forfatter av 'The Challenger Sale', en revolusjonerende tilnærming til hvordan man bygger kundelojalitet. I motsetning til den rådende troen på at enestående kundeservice er den beste måten å skape lojale kunder på, utfordrer Dixon denne oppfatningen. For mange selskaper brukes enorme ressurser på å imponere kundene, men omfattende forskning fra CEB viser at dette ofte er en overvurdert strategi. Faktisk viser dataene at lojalitet i mye større grad avhenger av hvordan selskapene klarer å oppfylle sine grunnleggende løfter enn av hvor spektakulær serviceopplevelsen er. Med 'The Effortless Experience' presenteres fire grunnleggende prinsipper for en lav-innsats kundereise, og bevismaterialet er solide. Boken gir innsikt i hvordan man kan fokusere på å løse kundens problemer uten unødvendige komplikasjoner og gir dermed en praktisk veiledning for bedrifter som ønsker å styrke sitt forhold til kundene.