The GANNI Playbook tar leseren med på en inspirerende reise, fra GANNIs utvikling som en populær skandinavisk merkevare til å bli en ledende aktør innen bærekraft. Boken avslører hva som skjedde da en forretningsleder valgte å se realiteten i øynene når det gjelder klimaendringer, noe som ble tydelig under se samtalene med barna sine om flom som følge av smeltende isbreer. Dette verket utfordrer leseren til å reflektere over hva det betyr å ta en alternativ vei i næringslivet, der målet er å bygge en ansvarlig og lønnsom virksomhet. Nicolaj Reffstrup deler åpent de strategiene som førte GANNI til internasjonal berømmelse, samtidig som han nøster opp i de kulturelle, operasjonelle og kreative elementene som må til for å konstruere et selskap som omfavner en usikker fremtid. GANNI presenterer en modell for hvordan man kan integrere bærekraft i kjernen av virksomheten, og inkorporerer en åpen tilnærming til suksessformelen. Med innsikt og ærlighet deles det ingen hemmeligheter; GANNI er klart villige til å dele hva som kreves for å oppnå bærekraftig suksess.