Hvordan kan store selskaper gjøre alt riktig – identifisere reelle kundebehov, levere utmerkede innovasjoner og slå konkurrentene til markedet – og likevel mislykkes? Den bittersøte sannheten er at mange selskaper svikter fordi de fokuserer for mye på sine egne innovasjoner, og dermed overser innovasjonsøkosystemene som deres suksess er avhengig av. I en stadig mer sammenvevd verden krever seier mer enn å innfri egne løfter; det innebærer å sikre at en rekke partnere – både synlige og skjulte – også leverer på sine forpliktelser. I boken 'The Wide Lens' tar innovasjonsekspert Ron Adner deg med på en reise som strekker seg fra Kenya til California, fra transport til telekommunikasjon, for å avdekke den skjulte strukturen bak suksess i en verden preget av avhengighet. Dette fengslende studiet tilbyr et nytt perspektiv på triumfer som Amazons e-bokstrategi og Apples vei til markedsdominans, samt monumentale fiaskoer som Micheling med sine punkteringsfrie dekk.