I boken 'Traction' gir de erfarne entreprenørene Gabriel Weinberg og Justin Mares startups verktøyene de trenger for å oppnå strålende kundevekst. Ifølge Eric Ries, forfatter av 'The Lean Startup', er dette en smart og ambisiøs bok for alle som ønsker å nå ut til nye kunder. Mange startups mislykkes ikke fordi de ikke klarer å utvikle et produkt, men fordi de ikke klarer å oppnå den nødvendige kundeveksten. Å bygge en vellykket bedrift er krevende, og de kloke entreprenørene vet at suksess ikke bare handler om hvor originalt tilbudet ditt er, hvor briljant teamet ditt er, eller hvor mye penger du skaffer. Den virkelige nøkkelen ligger i hvor jevnt og effektivt du kan vokse og tiltrekke nye kunder. 'Traction' lærer deg om nitten ulike kanaler du kan bruke for å etablere en kundebase, og tilbyr et tre-trinns rammeverk for å finne ut hvilke kanaler som passer best for din virksomhet. Uansett hvordan du anvender disse prinsippene, vil lærdommene og eksemplene i 'Traction' hjelpe deg med å skape og opprettholde den veksten din bedrift trenger. Boken gir en grundig oversikt over de nyeste og mest spesifikke taktikkene innen kundeverving.