Boken "Nudge: Den endelige utgaven" er en ny og revidert utgave av den banebrytende og kritikerroste originalen, som har fått stor innflytelse de siste to tiårene. Skrevet av Nobelprisvinnerne Richard H. Thaler og Cass R. Sunstein, har boken solgt over 2 millioner kopier på verdensbasis. I denne utgaven har forfatterne fullstendig omskrevet teksten og integrert erfaringene sine fra både offentlig og privat sektor de siste 12 årene. Siden den første publikasjonen har "Nudge" blitt et uunnværlig verktøy for forretningsfolk, politikere og alle som er engasjert i samfunnet. Den har inspirert opprettelsen av mer enn 400 'nudge-enheter' i regjeringer over hele verden, og utallige grupper av atferdsforskere i ulike sektorer. Boken introduserer begrepet 'choice architecture', som forfatterne selv utviklet, og gir viktige innsikter om hvordan vi kan organisere valgmuligheter for å ta bedre beslutninger for oss selv, våre familier og samfunnet som helhet.