Den 10. jubileumsutgaven av den bestselgende grunnleggende forretningshåndboken for ambisiøse lesere, inneholder nye konsepter og mentale modeller som er oppdatert, utvidet, og revidert. Mange antar at de må gå på handelshøyskole for å lære hvordan man bygger en vellykket bedrift eller avanserer i karrieren, men dette er ikke sant. Den enorme majoriteten av moderne forretningspraksis krever ikke mer enn sunn fornuft, enkel aritmetikk, og kunnskap om noen få helt essensielle ideer og prinsipper. 'The Personal MBA 10th Anniversary Edition' gir en klar oversikt over de viktigste emnene innenfor forretningsdrift: entreprenørskap, produktutvikling, markedsføring, salg, forhandling, regnskap, finans, produktivitet, kommunikasjon, psykologi, ledelse, systemdesign, analyse, og driftsledelse...alt samlet i ett omfattende bind. Inne i boken vil du lære konsepter som: - De 5 delene av enhver virksomhet. Ved å fokusere på fem sentrale elementer kan du forstå og forbedre enhver bedrift, stor som liten.