I det syttende århundre i Nord-Europa, i en tid preget av observasjon, eksperimentering, konfessionelle stridigheter og politisk press, sto de naturfilosofiske grunnvollene fra Aristoteles for en utfordring. I 'Skepticism’s Pictures' tar historikeren Melissa Lo for seg hvordan naturfilosofer brukte trykte bilder for å styrke sine epistemologiske tilnærminger, hvorav ingen satte større spor enn René Descartes. Lo viser hvordan visuelle uttrykksformer bidro til å forme, opprettholde, endre og motsette seg Descartes’ nye filosofi. Gjennom analyse av månediagrammer, politiske karikaturer, studentnotater, traktater om praktisk matematikk og andre kilder, argumenterer Lo for at Descartes innførte et nytt grafisk språk som inspirerte til et bredt spekter av billedlige svar, preget av religiøs tilhørighet, politiske forpliktelser og kulturelle konvensjoner. Boken starter med å historisere de grafiske vokabulærer i Descartes’ 'Essais' og 'Principia philosophiae', før den dykker ned i den religiøse og borgerlige ustabiliteten knyttet til Descartes’ tanker.