Boken 'People and Data' av Thomas C. Ph.D. Redman presenterer en banebrytende utforskning av samspillet mellom personer uten datakunnskap og data, samt dens betydning for en organisasjons suksess. Forfatteren argumenterer for at det er først når disse gruppene samarbeider, at en bedrift kan realisere sitt fulle potensial. Mange selskaper har ennå ikke utnyttet den verdien som data kan gi, og deres strukturer og prosesser er ofte uegnet for databruk. En stor feil mange gjør, er å utelate vanlige ansatte fra arbeidet med datadrevne strategier. 'People and Data' tilbyr løsninger på disse utfordringene. Boken forklarer hvordan forbedring av datakvalitet bør være en organisasjons høyeste prioritert oppgave, og hvordan man kan håndtere utfordrende problemstillinger som avdelingssiloer som hindrer fremgang. Redman gir også innsikt i hvordan man kan oppgradere kompetansen til hele arbeidsstyrken for å maksimere utbyttet av organisasjonens data. Dette er en praktisk guide skrevet av en anerkjent global ekspert som viser bedrifter hvordan de kan integrere data i alle aspekter av virksomheten, inkludert struktur, kultur og design av arbeidsstyrken.