Henry Fords Model T revolusjonerte bilverdenen når den ble lansert i 1908. Den ble utformet 'for den store mengden', og med en uovertruffen prisverdi ble den raskt en favoritt blant bilkjøpere. I løpet av produksjonsperioden fram til 1927 ble hele femten millioner enheter solgt. Denne ikoniske bilen, ofte omtalt som 'Tin Lizzie', var den første som ble masseprodusert med bruk av bevegelige monteringslinjer og utbyttbare deler. Den imponerte med sin robuste pålitelighet i hverdagen og sin uovertrufne pris, som falt fra $850 i 1909 til bare $260 på 1920-tallet, takket være forbedrede produksjonsteknikker og økonomiske stordriftsfordeler. Modellen, utviklet av et talentfullt team inkludert Childe Harold Willis, Joseph Galamb og Eugene Farkas, var utstyrt med en fremre montert firesylindret motor som leverte 20 hestekrefter, og kunne nå en toppfart på 45 mph. Den hadde bakhjulsdrift, tredekkede hjul og en to-trinns girkasse med bakovergir. Selv om det forekom variasjoner i modellene og kontinuerlige revisjoner over de to tiårene Model T ble produsert, forble bilen et symbol på innovasjon og tilgjengelighet i bilproduksjonens tidlige dager.