Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Europe
Produktbeskrivelse
Content and Language Integrated Learning (CLIL) har fått betydelig støtte fra europeiske utdannings- og språkpolitikker, og er på randen av å bli et hovedstrømfenomen. Imidlertid kan en altfor rask implementering av «CLIL for alle» medføre flere risikoer for alle involverte parter. Denne boken har som mål å koble den voksende empiriske kunnskapen om den komplekse naturen av CLIL til de nåværende europeiske utdannings- og språkpolitikkene. Artiklene som er samlet i dette verket bidrar til en mer systematisk evidensbase for CLIL, som ofte har blitt etterspurt på europeisk nivå. Dette tospråklige verket (engelsk/tysk) samler forfattere fra flere europeiske land for å presentere betydelige funn fra nyere forskning på CLIL, sett i lys av utviklingen innen utdanningspolitikk. De fire delene av boken fokuserer på rekonstruksjon av læringsprosesser, elevprestasjoner, teoridrevne undersøkelser av konseptet CLIL, samt kritiske refleksjoner rundt temaet.