«Branding Democracy: U.S. Regime Change in Post-Soviet Eastern Europe» er en grundig analyse av hvordan systematisk propaganda har blitt benyttet i amerikansk utenrikspolitikk. Boken går utover tradisjonelle oppfatninger av propaganda og undersøker de stadig mer utbredte og effektive metodene for offentlig overbevisning som har oppstått under et neoliberalt regime og i et informasjonsdrevet utviklingsmiljø. Sussman viser hvordan en nyttiggjort informasjonsøkonomi, dominerende av store selskaper, har lagt grunnlaget for en intensivering av vestlig markedsføring og en kampanjekultur som krysser geografiske og tidsmessige grenser, noe som muliggjør at transnasjonale interesser kan nå områder som tidligere var utilgjengelige. Amerikansk «demokratifremme» og intervensjoner i de østeuropeiske «farge-revolusjonene» tidlig på 2000-tallet brukes som eksempler på neoliberale statlige interesser i praksis. Boken er en viktig ressurs for studenter innen amerikansk og europeisk politikk, politisk økonomi, utenrikspolitikk og politisk teori.