Fenomenologi har utviklet seg til å bli en av de mest betydningsfulle filosofiske tradisjonene som ligger til grunn for den nyeste teorien og forskningen innen nye medier, uavhengig av om begrepet brukes eksplisitt eller ikke. 'Conditions of Mediation' samler for første gang et bredt spekter av fenomenologisk medieforskning i en enkelt publisering, som dekker alt fra sosiale plattformer og bærbar teknologi til identitetsdannelse i diaspora og etikk knyttet til forbrukerteknologier. Den nye normen innen medieforskning fokuserer på medieopplevelsen — enten det gjelder former, tekster, teknikker eller protokoller — noe som markerer et skifte fra tradisjonelle tilnærminger som er preget av medieinnhold eller dets strukturelle kontekster. Fenomenologisk informerte tilnærminger går imidlertid utover det å bare spørre hva folk gjør med medier. De stiller et dypere spørsmål: Hva utgjør egentlig forutsetningene for en formidlet opplevelse? Med en tilgjengelig introduksjon inviterer denne boken leserne til å utforske et variert spekter av fenomenologiske perspektiver på medier.