Boken 'Learning in Places' er et ambisiøst prosjekt utført av en fremragende gruppe internasjonale forskere som har som mål å skape en ressursbok for å introdusere både akademikere, fagfolk og lekfolk til feltet uformell læring og utdanning, samt dets transformative potensial for dagens utdanningsparadigmer. Boken tilbyr et rikt mangfold av ideer fra ulike disipliner og metodologiske tilnærminger, som dekker en rekke læringslandskaper - fra museer, arbeidsplasser og klasserom til rekreasjonsområder - i varierte politiske, sosiale og kulturelle kontekster globalt. 'Learning in Places' presenterer de nyeste teoretiske fremskrittene innen feltet, og analyserer de sosiale, kulturelle, politiske, historiske og økonomiske kontekster der uformell læring utvikles og må vurderes kritisk. Den undersøker også kunnskapsteorien som fremmer utviklingen av informell læring, samt de praksisene som karakteriserer dens implementering. Til slutt reflekterer boken over det mangfoldet av utdanningskontekster der denne typen læring finner sted.