PETER LANG PUBLISHING INC

Major Theories of Media Effects

Major Theories of Media Effects

Produktbeskrivelse

I boken 'Major Theories of Media Effects' blir seks sentrale teorier om mediepåvirkning grundig analysert og evaluert for å gi en helhetlig forståelse av den nåværende kunnskapen innen mediefagets forskningsfelt. De seks teoriene som belyses er: kultivering, agenda-setting, framing, bruk og gratifikasjoner, sosial læring og tredjepersons effekt. Hver teori undersøkes detaljert gjennom fjorten analytiske dimensjoner, organisert i fire kategorier: hvordan teorien opprinnelig ble konseptualisert, dens grunnleggende komponenter, mønstre av empirisk testing av påstandene, samt utviklingen av teorien over tid. Teoriene blir deretter sammenlignet og kontrastert langs fem evalueringsdimensjoner (omfang, presisjon, heuristisk verdi, empirisk gyldighet og åpenhet), samt en oppsummerende evalueringsdimensjon som vurderer deres samlede nytteverdi for å generere kunnskap om mediepåvirkning. Innsiktene som fremkommer gjennom disse analysene brukes til å besvare spørsmål som: 'Hva er ...'

Prishistorikk

Lavest
528 KR
Høyest
551 KR
Gjennomsnitt
540 KR
Median
540 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke PETER LANG PUBLISHING INC
Navn Major Theories of Media Effects
GTIN/EAN/ISBN 9781433169519
Kategorier Bøker