Den første utgaven av boken "Organizational Listening II" (2016) banet vei ved å identifisere organisasjonslytning som et betydelig gap innen offentlig kommunikasjonsstudier og praksis. Denne helt nye utgaven utvider nå konseptet, teorien og praksisen betydelig. Boken presenterer forskningsfunnene fra forfatterens prosjekt om organisasjonslytning, som har blitt gjennomført siden den første utgaven, samt funn fra flere andre forskere som har engasjert seg i dette fremvoksende feltet. I tillegg til å bekrefte at organisasjoner som er sentrale i det moderne samfunnet fortsatt lytter dårlig, eller til og med ikke lytter i det hele tatt, kommer denne nye utgaven med viktige bidrag til det voksende teoretiske fundamentet for organisasjonslytning. Den skisserer mer enn 30 måter organisasjoner kan implementere lyttepraksiser på, noe som resulterer i betydelige fordeler for dem selv, deres interessenter og samfunnet som helhet. Macnamara kombinerer unik akademisk forskning med profesjonell erfaring for å forklare hvorfor organisasjonslytning er avgjørende for moderne ledelsespraksis.