Oppdag 500 av verdens mest imponerende grafiske design i en stor, dristig og strålende utgivelse. Denne grundige utforskningen av grafisk designhistorie fremhever verkene til over 400 designere fra 33 ulike land og 5 kontinenter, med verk som dateres tilbake til 1400-tallet. Omarbeidet fra Phaidons bestselger 'Graphic: 500 Designs that Matter', presenterer boken en svimmelende rekke av design, fra Gutenberg-bibelen til Joy Division-albumkunst. Den rommer både anonyme skaperne og bransjeikoner som Aleksandr Rodchenko, Paul Rand, Paula Scher, Ahn Sang-soo og Julia Born. Den generøse formatet og den to-delte designstrukturen tillater at designene blir vist i detalj, med store bilder fremme og over 300 ord tekst for hver oppføring bakerst – noe som gjør dette til både en bildebok og en lesebok. En designkategori-nøkkel tilfører funksjonalitet, samtidig som den viser den enorme variasjonen av disipliner innenfor ett medium, fra reklame til informasjonsdesign.