The Perfect Scent: A Year Inside the Perfume Industry in Paris and New York
Produktbeskrivelse
I boken "The Perfect Scent: A Year Inside the Perfume Industry in Paris and New York" gir forfatteren Chandler Burr en unik og stilig innsikt i den hemmelighetsfulle og pressede verdenen på parfymeindustrien. Gjennom et år har Burr, som er parfymekritiker for The New York Times, hatt muligheten til å observere skapelsen av to betydningsfulle dufter fra innsiden. Dette er en sjanse få journalister noen gang har fått. Boken utforsker de to svært forskjellige prosjektene: den ene duften er designet av en fransk parfymør i Paris for et eksklusivt luksusmerke, mens den andre er utviklet i New York av skuespillerinnen Sarah Jessica Parker, i samarbeid med Coty, Inc., et stort internasjonalt konsern. Dette gir leseren et fargerikt bilde av hvordan stjernesanglitet kombineres med parfyme-markedsføring, ved å følge Parker som leder en omfattende kampanje for å lansere en ny duft inn i det overfylte markedet for kjendiser. Vil hun klare å oppnå samme suksess som Jennifer Lopez? Har hun den internasjonale fanbasen som trengs for å lykkes globalt? Gjennom Burrs elegante og morsomme skriving blir vi drevet inn i de komplekse utfordringene og dramatikken i parfymeproduksjon.