"Izuchaem Python" er en av de mest populære håndbøkene for Python-programmering i verden. Denne boken gir deg muligheten til å mestre språket raskt og effektivt, samt å lære å skrive programmer, feilsøke kode og utvikle funksjonelle applikasjoner. I den første delen av boken vil du bli kjent med de grunnleggende konseptene innen programmering, inkludert variabler, lister, klasser og løkker, samt praktiske øvelser som hjelper deg å bli vant til prinsippene for ren kode. Du vil også lære hvordan du kan gjøre programmene dine interaktive og teste koden før du inkluderer den i prosjektene dine. Den andre delen av boken gir deg muligheten til å anvende de nye kunnskapene i praksis ved å lage tre prosjekter: et arkadespill i stil med Space Invaders, en datavisualisering ved hjelp av brukervennlige Python-biblioteker, samt en enkel web-applikasjon som kan distribueres raskt online. Gjennom arbeidet med denne boken vil du lære å: - Bruke kraftige Python-biblioteker og verktøy som Pygame, Matplotlib, Plotly og Django - Utvikle 2D-spill av ulik kompleksitet som kan styres med tastatur og mus - Skape interaktive applikasjoner som engasjerer brukerne.