Platform Strategy av Laure Claire Reillier, Benoit Reillier
Produktbeskrivelse
I løpet av det siste tiåret har plattformvirksomheter som Uber, Airbnb, Amazon og eBay fått en stadig mer dominerende posisjon på verdensmarkedet. Tradisjonelle bedrifter i nesten alle sektorer står overfor utfordringer fra digitale disruptører som utnytter kraften i fellesskapene. Men hva er egentlig en plattformvirksomhet, og hva skiller den fra andre forretningsmodeller? "Platform Strategy" er en praktisk guide skrevet av Laure Claire Reillier og Benoit Reillier, som hjelper studenter, digitale entreprenører og ledere med å forstå plattformenes natur, deres funksjon og hvordan man kan bygge en vellykket plattform. Forfatterne introduserer sin egen 'rakettmodell' og benytter originale casestudier, inkludert studier av Google, Apple og Amazon, for å illustrere hvordan man designer, setter i gang og skalerer en plattformvirksomhet krever nye ledelsesprinsipper. Boken gir også spennende innsikter i fremtiden for plattformer, deres regulering og styring, samt hvordan de kan kombineres med andre forretningsmodeller.