Til tross for at de kun ga ut plater på uavhengige plateselskaper og nesten ikke fikk noe radio-spill, er Dead Kennedys stadig ansett som en av de største punkbandene fra slutten av 1970-tallet og tidlig 1980-tall, ifølge både kritikere og fans. Bandets lyd var nyskapende og intens, med Jello Biafras tekster som var både skarpe og ofte bitende i sin kritikk. Denne boka er den første dyptgående fremstillingen av Dead Kennedys, og den bruker hundrevis av førstehåndsintervjuer, bilder og original kunstverk for å gi et nytt perspektiv på et band som fra sin spede begynnelse var involvert i kontroverser. Den utforsker og hyller bandets sentrale rolle i å transformere punk-rhetorikk, både i politisk og musikalsk forstand, til noe som både var genuint truende og enormt morsomt. Forfatteren Alex Ogg setter det lokale og globale perspektivet av punkmusikk i kontekst, og mens han ikke unngår de svært ulike oppfatningene som bandmedlemmene har angående bandets utvikling, forsøker han å være feirende, om ikke ukritisk.