Political Economy of Media and Communication

Political Economy of Media and Communication

Produktbeskrivelse

Denne banebrytende boken er den første som spesifikt fokuserer på forskningsmetoder innenfor den politiske økonomien for medier og kommunikasjon. Den gir en metodologisk verktøykasse for å undersøke hvordan medier, teknologi og kulturelle industrier fungerer innenfor sine historiske, institusjonelle, strukturelle og systemiske kontekster. Ved å samle bidrag fra forfattere over hele verden, presenterer dette verket en omfattende oversikt over den nyeste utviklingen innen metoder i den politiske økonomien av medier og kommunikasjon. Boken knytter disse metodene til nærliggende tilnærminger for å studere eierskaps- og maktkonsentrasjon, pluralisme og mangfold, regulering og offentlige politikker, samt styring, kjønnsdimensjoner og bærekraft. Samlingen utforsker de metodologiske innovasjonene som kritikere innen politisk økonomi benytter for å analysere et raskt endrende digitalt medielandskap, med fokus på ideologi, narrativer, sosialanalyse og praksis i kommunikasjon, inkludert etnografiske og deltakende metoder.

Prishistorikk

Lavest
449 KR
Høyest
470 KR
Gjennomsnitt
458 KR
Median
460 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Political Economy of Media and Communication
GTIN/EAN/ISBN 9781032473062
Kategorier Bøker