Popular Music Culture av Roy (Victoria University of Wellington New Zealand) Shuker
Produktbeskrivelse
Nå i sin femte utgave, tilbyr denne populære A–Z studentreferanseboken en grundig oversikt over nøkkelideer og konsepter innen populærmusikkultur. Boken undersøker de sosiale og kulturelle aspektene ved populærmusikk. Utgaven er fullstendig revidert med utvidet dekning av musikkindustrier, sosiologiske begreper og ekstra referanser for lesing, lytting og seing. Den nye utgaven bygger videre på fundamentene for populærmusikkultur, og sporer innflytelsen fra digital teknologi og endringer i hvordan musikk blir skapt, produsert, markedsført og konsumert. Konseptet metagenrer er fortsatt en sentral del av boken; disse er historisk, sosialt og geografisk plasserte overordnede musikalske kategorier, hver med et bredt spekter av tilknyttede sjangre og undersjangre. Nye eller utvidede innlegg inkluderer emner som lister, digital musikkultur, countrymusikk, utdanning, etnisitet, rase, kjønn, grime, kulturarv, historie, indie, synthpop, politikk, punkrock og strømmetjenester.