Revidert og oppdatert, med en ny casestudie. Hvordan klarer suksessfulle selskaper å skape produkter folk ikke klarer å legge fra seg? Hvilke faktorer fører til at enkelte produkter får massiv oppmerksomhet, mens andre mislykkes? Hva er det som gjør at vi engasjerer oss i bestemte produkter, ofte utelukkende av vane? Er det en underliggende mønster som forklarer hvordan teknologier fanger oss? Nir Eyal svarer på disse spørsmålene, samt mange flere, ved å forklare Hook-modellen – en fire-trinns prosess som er innarbeidet i produktene til mange vellykkede selskaper for subtilt å oppmuntre til ønsket kundeatferd. Gjennom konsekutive 'hook-sykluser' klarer disse produktene å oppnå sitt ultimate mål: å bringe brukerne tilbake igjen og igjen, uten å være avhengige av kostbar reklame eller aggressiv markedsføring. Hooked er basert på Eyal sin langvarige forskning, konsultasjoner og praktiske erfaring. Han skrev boken han ønsket hadde vært tilgjengelig for ham som grunnlegger av et oppstartsselskap – ikke abstrakt teori, men en praktisk guide for å bygge bedre produkter. Hooked er skrevet for produktledere, designere, markedsførere, gründere, og alle som ønsker å forstå mekanismene bak vanedannende produkter.