The Virgin Way: If It's Not Fun, It's Not Worth Doing
Produktbeskrivelse
I denne boken om ledelse presenterer Richard Branson et nytt perspektiv som stammer fra en mann som aldri har lest en eneste bok om emnet. I løpet av sine fire tiår som grunnlegger av Virgin Group har Branson aldri vært redd for å stå overfor utfordringer som mange andre, inkludert egne kolleger, anså som galskap. Han har kjempet mot mektige selskaper som British Airways og oppnådd seier, samt møtt tøffe motstandere som Coca-Cola, hvor han ikke alltid har vært like heldig. Nå deler Branson sin unike og eventyrlige tilnærming til ledelse. Han fremhever hvordan viktige elementer som moro, familie, lidenskap og den stadig sjeldnere kunsten å lytte, er sentrale komponenter i det som hans utvidede familie av ansatte verden over med et glimt i øyet omtaler som 'Virgin Way'. Dette perspektivet kommer fra en mann som droppet ut av skolegangen som sekstenåring, sliter med dysleksi, og aldri har jobbet for noen andre enn seg selv. Branson er kjent for sin evne til å tenke utenfor boksen—et uttrykk han i grunnen avskyr—men han hevder at 'du aldri må tenke utenfor boksen hvis...'.