Boken "Positive Education at all Levels" utforsker utviklingen av positiv utdanning, fra en disiplin til en helhetlig tilnærming. I sin første fase ble positiv utdanning etablert som en anvendelse av positiv psykologi innen utdanningssystemet, med et primært fokus på studentenes velvære. Den andre bølgen av utviklingen har anerkjent viktigheten av velvære for alle parter involvert i utdanning, ikke bare elevene. Nå, med innføringen av den tredje bølgen, sees positiv utdanning ikke lenger kun som en disiplin, men som et perspektiv som må omfavne kulturelle og mangfoldige utfordringer. Boken fremhever eksisterende programmer, strukturer og rammeverk som allerede har en positiv retning, og viser hvordan disse kan videreutvikles for å maksimere potensialet i utdanningen. "Positive Education at all Levels" gir leseren en oppdatering om hvor vi står i dag og utforsker positiv utdanning på alle tre nivåer i det britiske utdanningssystemet: grunnskole, videregående skole og høyere utdanning. Det er også kapitler rettet mot foreldre, som tar for seg deres rolle i denne positive utdanningsreisen.