Positiv psykologi er den vitenskapelige studien av hvordan mennesker blomstrer og trives. Denne boken, som er den første innenfor andre språk erverv (SLA), fokuserer på teorier innen positiv psykologi og deres implikasjoner for språklæring, undervisning og kommunikasjon. Kapitlene utforsker egenskapene ved individer, kontekster og relasjoner som fremmer læring, inkludert positive følelsesmessige tilstander som kjærlighet, glede og flyt, samt karaktertrekk som empati, motstandskraft og utholdenhet. Bidragsyterne presenterer en rekke innovative undervisningsmetoder for å fremheve disse egenskapene hos elevene. Samlingen kombinerer derfor nye undervisningsteknikker med banebrytende teori og empirisk forskning utført ved hjelp av kvalitative, kvantitative og blandede metoder. Boken vil være av interesse for forskere innen SLA, ph.d.-studenter, lærerstudenter og både nybegynnere og erfarne lærere som ønsker å lære mer om språklæringspsykologi, individuelle forskjeller, elevens karakteristikker og nye praksiser i klasserommet.