Posthuman and Political Care Ethics for Reconfiguring Higher Education Pedagogies
Produktbeskrivelse
Boken "Posthuman and Political Care Ethics for Reconfiguring Higher Education Pedagogies" gir et betydelig bidrag til de pågående debattene om de epistemologiske, etiske, ontologiske og politiske konsekvensene av relasjonell etikk i høyere utdanning. Gjennom å videreutvikle teoretiske tilnærminger til omsorgsetikk og kritisk posthumanisme, tar boken opp samtidens bekymringer for mer sosialt rettferdige muligheter og dypere forståelser av pedagogikk i høyere utdanning. Den utforsker hvordan politisk etik av omsorg og posthumanistisk/nye feministisk materielle etikk kan speiles i hverandre, og hvilken verdi dette har for tankeprosessene rundt pedagogikk i høyere utdanning. Boken inkluderer ideer om etikk som utfordrer tidligere etablerte grenser for utdanningsforskere, og foreslår nye måter å konseptualisere relasjonell etikk på. Kapitlene tar for seg de sammenflettede forbindelsene mellom språklige, sosiale, materielle, etiske, politiske og biologiske aspekter i relasjon til pedagogikken i høyere utdanning. Denne aktuelle og tverrfaglige boken vil være av stor interesse.